2015-ben a Richter Gedeon első „umbrella” márka kampányát készítettük el, ami OTC (nem vényköteles) piac szinten is egy teljesen új megközelítés volt: korábban egy márka sem kommunikált így. Az umbrella kampányt az indokolta, hogy egy új szabályozás miatt a vényköteles gyógyszereknél csak hatóanyagot írhattak fel az orvosok, és így részben a gyógyszerészekre, de nagyban a vásárlók választására is volt bízva, hogy melyik márka gyógyszerét választják az adott hatóanyagból.
A cél az volt, hogy az OTC márkák piacán megerősítsük a Richter – amúgy jól ismert – márkanevét, és az egyes gyógyszermárkákhoz kössük, valamint tovább fejlesszük szakértői státuszát.
Ön kérdez – a Richter válaszol! Az egyes márkakommunikációk mindegyikében egy-egy egészségügyi problémával küzdő embert látunk, aki felteszi a nagy kérdést: „Mit tehetnék…?”. A választ hiteles szakértőként a Richter adja, a hiteles megoldást pedig a Richter jól bevált gyógyszerei.
A kampány kiemelten sikeres volt üzleti szempontból, kampányhatékonysági kommunikációs versenyen bronz Effie-díjat nyert.